Dossier en voortgangsbewaking

 07/06/2016

Zeker niet onbelangrijk op weg naar een succesvolle transactie: dossiervorming en voortgangsbewaking!

Dossier en voortgangsbewaking

De specialiteiten van de man achter de zaak zijn van ongekende waarde. U kunt van MKHoreca deskundigheid op het gebied van verkoopbemiddeling, huurbemiddeling, aankoopbemiddeling, onteigening, taxaties en advisering verwachten. In dit artikel vertel ik graag over twee belangrijke onderdelen die van belang zijn bij al deze diensten: het dossier en de voortgangsbewaking.

Waarom is een zorgvuldig bijgehouden dossier juist zo belangrijk?

Door veel tijd en energie te steken in het maken en goed bijhouden van een dossier ben ik steeds volledig, compleet en voortdurend up-to-date. Dit is uiteraard een belangrijke voorwaarde voor een correct dossier en het begin van het uiteindelijke goede resultaat. En het is juist ook een goede voorbereiding op de uitvoering van een opdracht.

Wat bedoel ik daarmee?

Met een volledig en kloppend dossier krijg ik een goed inzicht in het bedrijf en/of het pand waar het om gaat. De formule, de locatie, de mogelijkheden, lopende overeenkomsten en andere van belang zijnde zaken heb ik dan op een rijtje en dat werkt wel zo makkelijk. De kennis die ik hiermee verzamel, kan ik omzetten naar daadwerkelijke actie zoals het benaderen van mogelijk geïnteresseerde partijen, onderzoeken van mogelijkheden en het bestemmingsplanonderzoek.

In het dossier leg ik ook vast welke kandidaten benaderd zijn. En er worden besprekingsverslagen en aantekeningen van onderhandelingen in opgenomen. Voor elke opdracht wordt een apart dossier aangemaakt en hierin worden alle acties vastgelegd.

Het proces van voortgangsbewaking houdt het volgende in

Voortgangsbewaking staat eigenlijk op twee pijlers. Ten eerste moet ik weten wat de uitgangssituatie is van een bedrijf en ook wat er in de loop van de opdracht met het bedrijf gebeurt. Je kunt dan denken aan zaken die te maken hebben met personeelsverloop, overeenkomsten die beëindigd worden of juist nieuw worden aangegaan. Ook moet alles wat te maken heeft met omzetverloop, onderhoud, veranderingen of aanpassingen in het bedrijf nauwkeurig worden vastgelegd.

Dat is nog niet alles

Zeker niet. Het vervolg is dat ik op basis van het correct vastleggen van diverse zaken in het dossier kan bijhouden welke acties ondernomen zijn en wat hiermee dient te gebeuren. Zo zullen kandidaten benaderd zijn en geïnteresseerden van informatie voorzien zijn. Om de vinger aan de pols te houden, houd ik contact met deze mensen om te weten of er mogelijkheden zijn om een deal te sluiten. Nabellen en –mailen is dus heel belangrijk. Eén contactmoment is geen contactmoment.

Als er onderhandelingen gevoerd zijn, moet dit ook zeer nauwkeurig worden vastgelegd, zodat duidelijk is wat besproken is. Contacten onderhouden en weten wat er in de loop van de tijd gebeurt: voortgangsbewaking.

Zoals bij alles binnen MKHoreca Makelaardij doe ik deze zaken zelf. En met plezier. Die persoonlijke uitvoering is waar MKHoreca voor staat. Een goede vastlegging in het dossier en opvolging van acties is van groot belang om een zaak te doen slagen.

Meer nieuws

Verkoopplannen?

Vraag een oriënterend gesprek aan.

Lees dit bericht

MKHoreca, nieuw en vertrouwd.

Rob Martens (RMC) en Adri Kas (HorecaKas) zijn beiden respectievelijk 20 en 15 jaar succesvol werkzaam in de branche als makelaars bij aan- en verkoop van horeca- en recreatiebedrijven.

Lees dit bericht

Horeca weer dicht.

Wat een bizarre tijden maken we mee. Wij hebben dit nog nooit meegemaakt: de horeca moet wéér enkele weken sluiten.

Lees dit bericht

Kies zeker, kies MKHoreca!

Bij MKHoreca ben je verzekerd van een persoonlijke aanpak die gebaseerd is op een heldere visie. Dat is de waarborg voor een verkoop of een koop waar je nog lang met plezier aan terug zult denken!

Bellen
Rob Martens 0653 406 574
Adri Kas 0649 111 649

Ma. t/m vr. van 09.00 tot 17.00

Mailen
martens@zeelandnet.nl info@horecakas.nl

Reactie binnen 24 uur